Inspiratsiooniväljasõit “Kogemused Ida-Harjust – kuidas toit meie lauale jõuab” 19. märts 2018

Koostööprojekti “Harju LEADER tegevusgruppide ühistegevused” teine inspiratsiooniväljasõit toimus 19. märtsil 2018 Ida-Harju Koostöökojakorraldamisel nende piikonnas. Koostööprojekti tegevusi kaasrahastab Eesti maaelu arengukava 2014-2020 kaudu Euroopa Maaelu Arengu Põllumajandusfond.

Inspiratsiooniväljasõidu eesmärgiks oli kogemuste vahetamine, inspireerimine ja loomulikult kontaktide loomine.

Osalesid asjahuvilised nelja Harjumaa LEADER tegevusgrupi piirkonnast.

Tutvuti Anija mõisa ja Anija mõisakohwikuga InnAmorata. Kohwikuemand Ülle tutvustas oma kohviku saamise lugu. Esimesest inspiratsiooniallikast saadi teada, et kui midagi väga tahta, on see pingutust väärt ja saavutatav. Nii peavad kohvikut inseneriharidusega ning florist. Kohvik on muuhulgas ka Põhja-Eesti kohaliku toidu märgise omanik. Degusteerisime kohaliku toidu märgise väärilisi suupisteid ning arutlesime kohaliku toidu teemal.

Õllekultuur on Eestis alati au sees olnud, sestap läksime Raasiku Õlletehasesseja piilusime kuidas õlletootmine tänapäeval välja näeb. Külastasime nende pruulikoda ning vaatasime, kuidas valmib elav õlu. Raasiku Õlletehas on ellu viimas Leader rahastuse toel projekti, millega plaanitakse suurendada tootmisvõimsust ning turule tulla uute toodetega.

Kuke Talu on edukas turismiettevõtte, mis on korduvalt ära mainitud pulmad.ee konkursil kui üks vahva ja tunnustust vääriv koht oma elu tähtsaima päeva korraldamiseks. Kuid mitte ainult… lisaks turismitalu poolele on välja arendatud ka Põhjala Cateringi kaubamärk, mis paneb rõhku just kohalikule toorainele ning kvaliteedile. Külastasime ettevõtte köögipoolt, kuulasime ettevõtte saamislugu ning rääkisime kohalikust toidust. Kohapeal pakuti nende köögis valminud lõunasööki.

Kohaliku toidu juures on oluline roll ka maitsetaimedel. Oru Farm on käivitanud eduka kaubamärgi Hansa Herbs ning jõudnud oma toodetega ka suurematesse kaubakettidesse. Läksime ja uurisime, kuidas neil see õnnestunud on. Tegemist on muljetavaldava kaasaegse kasvuhoonega, mis lummas erinevate lõhnade ja imelise rohelusega.

Toit + kultuur = toidukultuur. Väikese kõrvalepõike toidu juurest kultuuri juurde tegime TAKKK – Tammiku Kaasaegse Kunsti Keskuses. Uurisime, kuidas kohalik kultuur ja kohalik toit omavahel seostuvad. Selleks, et mõte paremini liiguks, tegime kohapeal ka väikese kohaliku kultuuriteemalise õpitoa. inspireeriv lugu sellest, kuidas pealinlased maale loomekoja rajasid ning erinevate tegemiste ja projektide kaudu ka ümberkaudseid kohalikke elanikke loometöösse kaasavad.

Reisi lõppedes suundusime uute kogemuste, tutvuste ning inspiratsiooniannuse võrra rikkamatena kodu poole ning hakkame plaanima uusi põnevaid ettevõtmisi.